Program Çıktıları |
|
PÇ-1 |
Sınıf öğretmenliğinin gerektirdiği temel alan bilgi, beceri ve tutum özelliklerini öğrenme ve öğretme süreçlerinde etkili bir şekilde kullanır. |
PÇ-2 |
Eğitim bilimlerinin temellerine ilişkin kavramları ve ilkeleri öğrenme - öğretme ve değerlendirme süreçleriyle ilişkilendirir. |
PÇ-3 |
İlkokul dönemindeki çocukların bilişsel, sosyal, duygusal ve bedensel özellikleri hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-4 |
İlkokul dönemindeki çocukların gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak uygun öğretim stratejini, yöntem/tekniklerini ve farklı öğrenme yaklaşımlarını uygulayabilir. |
PÇ-5 |
İlkokul düzeyindeki öğrencilerin konu alanına ve ihtiyaçlarına uygun materyal geliştirerek, uygulama etkinliklerinde gözlem yaparak kayıt tutar, belge ve raporları düzenler. |
PÇ-6 |
İlkokul dönemindeki çocukların gelişimsel özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak hem eğitsel hem de gelişimsel değerlendirme yapabilir. |
PÇ-7 |
Farklı öğretim yöntem, teknik ve araçlarını sınıf öğretmenliği alanına uygular. |
PÇ-8 |
Ölçme-değerlendirme yöntem, teknik ve araçlarını amacına uygun kullanır. |
PÇ-9 |
Sınıf öğretmenliği programı çerçevesinde kazanılan bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlayıp, işleyerek değerlendirebilir. |
PÇ-10 |
Eğitim sisteminin amacı, yapısı ve işleyişi ile ilgili ilkelere ve mevzuata uygun hareket eder. |
PÇ-11 |
Kişisel ve sürekli mesleki gelişimi için sınıf öğretmenliği alanına ilişkin yenilikleri ve gelişmeleri yakından izleyerek bilimsel araştırmaları değerlendirir. |
PÇ-12 |
Sınıf öğretmenliği alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı sorunlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir. |
PÇ-13 |
Yüz yüze ve çevrimiçi öğrenme ortamlarında dijital teknolojileri öğrenenlerin ihtiyaçları bağlamında uygular. |
PÇ-14 |
Eleştirel ve yaratıcı düşünme, problem çözme, sorumluluk alma, saygı, etik ve toplumsal sorumluluk ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. |
PÇ-15 |
Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |